Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

again and again and again.

Av M . - 10 mars 2010 01:59

Ibland vill jag bara visa att jag bryr mig men jag vet inte hur man gör. Ibland vill jag bara röra men jag vet inte hur man börjar.

Utan en början är det alltid försent.

Ibland måste man chansa. Inte tänka mer och bara följa sitt hjärta. Låt hjärtat förföra. Narras. Spela farliga spel. Men vad gör det om hundra år. Jag tror du kommer le då. Över att du ändå levt. Du har prövat. Du har flugit.

Och du försökte att inte alltid vara rädd.


Låt inte livet skrämma dig. Andas in det. Försök acceptera att motgångar också ingår i det fantastiska som är att leva. Du kommer att lura dig själv. Så många gånger. Det gör inget. Du kan alltid välja. Välj fel ibland. Det gör inget det heller. Du är människa. Hur perfekt vore det med perfektion?


Utan en början är det alltid försent. Men det är aldrig försent att börja. Det är aldrig försent att prova. Det är aldrig försent att chansa.


Sedan kan du ångra dig. Sedan kan du börja om.

 
 
Linda Larsson

Linda Larsson

10 mars 2010 18:56

Så sant min kära Balle. Klok du. Bra att du börjat skriva igen :) PUSS

http://www.lindaallstar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M . - 21 juli 2016 23:49

vi kanske bara är olika. kanske det aldrig var meningen men det blev så ändå. det är ju så med livet, det blir sällan som man vill eller inte vill, som man tänkt, men det blir ändå. och det blev ju helt fantastiskt. men nu. nu står vi här. mer fant...

Av M . - 14 april 2016 23:17

Det fungerar ju. Dagarna går, jag skrattar mycket, bekymmer kommer och går. Jag lever, är närvarande och jag är jävligt lycklig. Jag är så förbannat jävla lycklig och tacksam, för livet. Men ibland fastnar jag i det. Fastnar i tankar i att du inte ...

Av M . - 6 april 2015 14:11

det finns så mycket att ångra om jag tittar tillbaka. saker jag gjort. ord som sagts. kanske var det ibland för att jag själv mådde dåligt. kanske var det ibland för att jag var en idiot. kanske av massa olika anledningar som jag knappt kommer ihåg. ...

Av M . - 6 november 2013 20:00

det absolut största som hänt mig. det är tamefan absolut det största som kan hända en människa. jag förstår nu vad meningen är.   men ändå. ingen kan någonsin förbereda sig på hur det ska kännas. man kan inte föreställa sig att man ens kan äl...

Av M . - 29 oktober 2013 19:24

jag har tänkt på dig så mycket dem här sista dagarna. jag tänker på dig varje dag, ofta, men vissa dagar går det lättare att låta bli, att låta vara en stund, man vill helst låta vara. det är för nära, det gör ont, det blir verkligt, igen och igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards